Letnie wędrówki Klubu Młodych Przyrodników

Działalność Klubu Młodych Przyrodników w br. nie ograniczała się tylko do okresu szkolnego. Wędrowaliśmy po górach także podczas wakacji. Była to alternatywa dla spędzania czasu wolnego przed telewizorem czy komputerem dla wielu uczestników .Wzięliśmy udział w XXII Międzynarodowej Akcji „Wędrówki z przewodnikiem”- WAKACJE’ 2019 Organizatorami tej akcji byli: Koło Turystyki Górskiej i Krajoznawstwa „Kangchendzonga” PTTK przy I LO w Żywcu, Urząd Miejski w Żywcu i Koło Przewodników – Oddziału Babiogórskiego PTTK W Żywcu

Jedna z wycieczek odbyła się 20 lipca 2019 r. Z Żywca zawiózł nas autokar na Przełęcz Salmopolską, a stamtąd już wędrowaliśmy pieszo przez Malinowską Skałę (1152m) na Skrzyczne (1257m) - najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego. Po drodze zachaczyliśmy o dostępną do zwiedzania Jaskinię w Malinowie . Okazała się ciemna i mokra. Bez swojego źródła światła nie mogliśmy nic zobaczyć. Ale czołówki rozwiązały problem i mogliśmy obejrzeć jedną z wielu w Beskidach jaskiń typu osuwiskowego. Zdobycie najwyższego szczytu Beskidu Śląskiego - Skrzycznego (1257m) okazało się dużym wyzwaniem. Jednak duża ilość borówek na krzakach, ciepła herbata, posiłek i piękna pogoda na szczycie wynagrodziły trudy wędrówki. Zeszliśmy do Lipowej, gdzie czekał na nas autokar, który zawiózł nas do Żywca.

Kolejna wycieczka odbyła się 3 sierpnia 2019 . Wyruszyliśmy autokarem z Żywca do Mikuszowic. Dalej wyruszyliśmy pieszo, a naszym celem był tego dnia Czupel(933m.n.p.m.) - najwyższy szczyt Beskidu Małego. Po drodze zatrzymaliśmy się na krótki odpoczynek się w schronisku na Magurce. Na Czupel jednak nie weszliśmy, gdyż zbliżała się burza i musieliśmy szybko schodzić do schroniska Młodzieżowego w Zarzeczu gdzie odbyło się zakończenie akcji ,,Wędrówek z przewodnikiem”. Przy ognisku, smacznej kiełbasce i miłej atmosferze podsumowaliśmy nasze osiągnięcia: sprawne poruszanie się szlakami górskimi, umiejętne korzystanie z mapy topograficznej, rozpoznawanie napotkanych drzew iglastych i liściastych, nawiązanie nowych znajomości i przyjaźni, zdobycie sprawności fizycznej oraz zastosowanie i przestrzeganie zasad kultury turystyki górskiej i zasad bezpieczeństwa w czasie wędrówek.